May 21, 2024, 10:07:40 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: NEW CHILD BOARD CREATED IN THE POLITICAL SECTION FOR THE 2016 ELECTION
 
   Home   Help Login Register  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »   Go Down
  Print  
Author Topic: Natalee Holloway (in the rebound) DUTCH & English  (Read 292631 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
klaasend
Administrator
Monkey Mega Star
*
Offline Offline

Posts: 74276



WWW
« Reply #20 on: March 03, 2008, 03:16:33 PM »

Thank you Dutch friends!
Logged
for natalie
Scared Monkey
*
Offline Offline

Posts: 30


« Reply #21 on: March 03, 2008, 03:20:06 PM »

I have not seen anything of the interview and hopefully something will be on Dutch television tonight.

But if this is true, why would Joran do such a thing?

******* told on another forum there are trolls on Fokforum. That's right.
Some of the trolls are very recognizable to me.
On Crimesite, the same journalist who wrote about Patrick v.d. Eem last weekend in an unreliable, trashy paper, (my neighbour heard this, and a brother of a friend of a friend tells that, that kind of stories) tells that he had not much time writing on his own forum lately.
     Hi and welcome , we love having you, I would love to read your posts but not fluent in Dutch, please when possible could you briefly say what you are saying in English too?   Thank you all ..............forgive me if you already decided to write in Dutch I  was not online for a few days...........
Logged
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #22 on: March 03, 2008, 03:22:01 PM »

BAR Carlos' n Charlie's

3Z
( Zon, Zand en Zuipen)


Wat te denken van de bar Carlos' n Charlie's om een jongen van 17
jaar ( toegang te verstrekken, na middernacht, terwijl iedereen weet
dat je in de bar door het personeel gepushed wordt om tequila in
noodtempo op te drinken. Tussen de groep Amerikanen zullen ook nog wel
minderjarige meisjes gezeten hebben. Iedere Arubaanse jongen tussen 14
en 54 weet dit en weet ook dat er veel toeristen (meisjes) zijn die het
drinken niet aankunnen en een gemakkelijke prooi zijn voor de heren.
Immers de ideale formule voor snel seks is: 3Z
( Zon, Zand en Zuipen)

Carlos' n Charlie's bar/restaurant claimt op haar website dat
iedereen gecontroleerd wordt op zijn of haar minderjarigheid. Dit is
natuurlijk een pertinente leugen, een kind van twaalf kan zo binnen
lopen. Ook de overheid is hier in gebreke omdat ze nimmer controle
acties uitvoeren en ook geen beleid hebben.

En beleid is kijken naar het heden en verleden. Bar/restaurant Carlos'
n Charlie's heeft niet een echt een goede reputatie. Ook in het
verleden waren ze al onderwerp van discussie o.m. met de verdwijning
van het 23-jarige meisje Amy Bradley wiens verdwijning nog steeds niet
opgelost is na 6 jaar, al bestaat er wel een sterk vermoeden dat ze nu
in de prostitutie zit.

Heeft de minister van justitie nooit kunnen bedenken dat in
horecagelegenheden waar klanten echt geprest worden om dronken te
worden, rare zaken kunnen gebeuren?
Bij Carlos' n Charlie's worden klanten door het barpersoneel op de
tafel gezet en moeten drank naar binnen gieten. Het personeel is pas
tevreden als men lallend omvalt en veel tieners kunnen de druk niet
weerstaan van het geroutineerde horecapersoneel en willen niet
"afgaan" bij hun vrienden.
Op dit soort horecazaken moet beleid toegepast worden en dat heeft de
minister van justitie verzuimd. Laat hem niet zeggen dat hij het niet
weet. Een falend beleid dus.

Als ik de juridische adviseur was van de onderhavige familie(s) zou ik
(ongeacht de uitkomst van het politieonderzoek en de oplossing van de
story) nu alvast bewijzen gaan verzamelen in welke mate het meisje en
de minderjarige jongen gedronken hebben, waarbij het verstrekken van
teveel tequila -zeker onder een soort vorm van dwang- voldoende is
om de (mede)aansprakelijkheid van Carlos' n Charlie's en de
overheid (lees: de minister van justitie) vast te stellen.

Teveel drank verschaffen is naar Amerikaanse begrippen ongeveer moord
en zeker op de wijze waarop dit onder psychische dwang gebeurt zoals
bij Carlos' n Charlie's. In de meeste staten moet je zelfs tenminste
21 jaar zijn i.p.v. 18 om alcohol te mogen nuttigen.
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #23 on: March 03, 2008, 03:22:51 PM »

A very Big welkom to Johan,donnie and katrien. You are a asset to any website you choose to post. As you know Beth will be on Pauw and Witteman tommorow,this case will heat up again very soon! 
Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #24 on: March 03, 2008, 03:25:40 PM »

it's somethimes not so easy to translate it

I have a translator  his name is the obeserver  ha ha 

they also send me articles in papiamento
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #25 on: March 03, 2008, 03:28:49 PM »

i started also a tropic  on fok and  with the same name
we have  3300 replys now and  about 70.000 readers
the ******* did a good job there
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #26 on: March 03, 2008, 03:36:44 PM »

i started also a tropic  on fok and  with the same name
we have  3300 replys now and  about 70.000 readers
the ******* did a good job there

Dank U Johan,it is really a honor to see you here as I admire your hard work and research. I saw your thread on FOK when I was doing research,I was so intrigued that I wanted to become part of it. I knew that would happen at FOK and I could ignore it or fight back,I chose to fight back. Caesu is right I am not the best representetive to handle mis-information and constant attacks but I went there specificly because of the great people I saw in rebound on my own doing and not a part of SM.
Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #27 on: March 03, 2008, 03:52:13 PM »

i know *******  it is not easy to fight back to the kaaskoppen  ha ha  (cheeseheads)
there is now a kind of  Renee Gielen camp and i think the fam vd sloot hire her and her  people to post on some forums . I am not sure  but i wil find out .
Renee Gielen is a kind of hero for them and i think they are with about 10 people.
so it is not so easy to break them ,they lie a lot  and are not fair .

ik denk dat de oplossing zit in goed research  en ik kreeg erg neveuze emails en pm's toen ik over het riolerings stelsel begon .
Momenteel is er op aruba een vriendin  die het  riolerings stelsel gaat copieren en digitaal gaat maken ,zodat ik erover kan beschikken
dus ben benieuwd !!
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
katrien
Scared Monkey
*
Offline Offline

Posts: 160



« Reply #28 on: March 03, 2008, 04:03:52 PM »

As you know Beth will be on Pauw and Witteman tommorow,this case will heat up again very soon! 

Thanks for the welcome.
Are you serious, Beth first in Jensen and later with Pauw and Witteman?
Jensen can be very funny. He sometimes makes nasty jokes. But I cannot imagine he is going to be nasty to Mrs. Holloway.
Logged
Flipper/Donnie29
Scared Monkey
*
Offline Offline

Posts: 44


« Reply #29 on: March 03, 2008, 04:08:21 PM »

Jensen can sometimes be a very good and serious interviewer.. we dont see that much from him though!! But in this case i trust in the guy..
Logged
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #30 on: March 03, 2008, 04:26:26 PM »

As you know Beth will be on Pauw and Witteman tommorow,this case will heat up again very soon! 

Thanks for the welcome.
Are you serious, Beth first in Jensen and later with Pauw and Witteman?
Jensen can be very funny. He sometimes makes nasty jokes. But I cannot imagine he is going to be nasty to Mrs. Holloway.


I wish I had a google voice translator also..
Years ago when I started working with a Dutch company I wish I would have tried harder to learn the language as it would be paying off right about now Sad Hard to teach old dogs new tricks! Beth probably has multiple things to address including her new book,a possible civil suit and of course the De Vries show..It will be interesting to see how she spends her time in Holland!

Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #31 on: March 03, 2008, 04:35:57 PM »

RENEE GIELEN VALT VOLLEDIG DOOR DE MAND

Hoe kan een domcumentairemaakster nog onafhankelijk en objectief zijn als ze ze als woordvoerster optreed voor een van de betrokken partijen ?


OM adviseerde ouders Joran onder te duiken

WILLEMSTAD/ORANJESTAD (ANP) – Het òpenbaar ministerie (OM) op Aruba heeft de ouders van Joran van der Sloot dinsdag 29 januari geadviseerd om na de uitzending van Peter R. de Vries onder te duiken, omdat hun veiligheid werd bedreigd. Dat heeft producente Reneé Gielen namens de familie Van der Sloot laten weten. Moeder Anita van der Sloot bevestigt de gang van zaken.

Het OM op Aruba had Paul en Anita van der Sloot uitgenodigd voor een gesprek. Daar kregen ze het advies te horen. De familie weigert echter onder te duiken.

Het OM op Aruba was niet bereikbaar voor commentaar.



Yes at the end of the two psychics press conference we can clearly see Renee conversing with them and talking about her relationship with the Van Der Sloots.

BTW: The very best translator to use is this one for translating Dutch for those of you that have interest.


http://www.google.com/translate_t?langpair=nl|en
Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #32 on: March 03, 2008, 04:44:23 PM »

I wrote Beth’s  book a few days ago. I felt nearly of my chair when I wrote the part when Beth went to the house of VdS and what happened afterwards.
Mrs. Holloway was not expected to be there so quick.  Now wicked people hold this against her.
Unbelievable.


Beth left out some details of that first night that are even more shocking,but the Book did a good job describing what happened. Some very interesting things have come to light from that first night,like the  involvement of Charles Croes and this DEA Agent who has never been questioned. What is very interesting is Deepaks car was seen inside that gate but when the Americans arrived it was gone,then as you know PVDS had a cell phone already in hand when he came out to meet everyone. It sure looks like someone tipped them off of the arrival of Natalee's family.

When Beth went to the Bubali Police Station the next day Deepak's car was parked there at 8AM!! It is very shocking the way Beth was treated and Dave tells his story on they treated him as well.
« Last Edit: March 03, 2008, 04:46:52 PM by Observer » Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
Observer
Monkey All Star Jr.
****
Offline Offline

Posts: 6877



« Reply #33 on: March 03, 2008, 04:48:36 PM »

     Hi and welcome , we love having you, I would love to read your posts but not fluent in Dutch, please when possible could you briefly say what you are saying in English too?   Thank you all ..............forgive me if you already decided to write in Dutch I  was not online for a few days...........

This translator works excellent!

http://www.google.com/translate_t?langpair=nl|en
Logged

"I lied and thats the truth"--Joran Van Der Sloot
sharon
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 3216



« Reply #34 on: March 03, 2008, 07:14:38 PM »

Jensen can sometimes be a very good and serious interviewer.. we dont see that much from him though!! But in this case i trust in the guy..

If I remember correctly -- Beth did Jensen's show last year.

All the 'trolls' at FOB and RU (the FOBRU's  ) were happy because they thought he would be fresh and mean to her.

He was very nice to her. It was a good show. He felt Joran was guilty.

******* -- klass -- am I remembering it correctly?? It was before Peter DeVries had done any shows on the case.

And to our Dutch friends -- welcome and Thank You. 
Logged

"Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world.  Indeed, it is the only thing that ever has!" Margaret Mead
klaasend
Administrator
Monkey Mega Star
*
Offline Offline

Posts: 74276



WWW
« Reply #35 on: March 03, 2008, 08:12:17 PM »

Jensen can sometimes be a very good and serious interviewer.. we dont see that much from him though!! But in this case i trust in the guy..

If I remember correctly -- Beth did Jensen's show last year.

All the 'trolls' at FOB and RU (the FOBRU's  ) were happy because they thought he would be fresh and mean to her.

He was very nice to her. It was a good show. He felt Joran was guilty.

******* -- klass -- am I remembering it correctly?? It was before Peter DeVries had done any shows on the case.

And to our Dutch friends -- welcome and Thank You. 

Yes, you are remembering correctly.  Jensen was very nice and it was a more serious show than some of the archived videos of his shows.

The RUFOB trolls were not happy at all. 
Logged
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #36 on: March 04, 2008, 02:56:38 AM »

Obeserver :Yes at the end of the two psychics press conference we can clearly see Renee conversing with them and talking about her relationship with the Van Der Sloots.

do you know more about the connection fam vd sloot / gielen ?




Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #37 on: March 04, 2008, 03:07:10 AM »

  hier een analyse die niet klopt !
een zekere kees  probeert via een audio analyse te doen ,heeft ie er ook de leugen detector aan gekoppelt ? nee dus
lees hier  
Nederland is nu wel een beetje over de schrik heen. 2 weken geleden ben ik begonnen met een audio analyse met behulp van professionele geluidsapparatuur om de uitzending van Peter R. eens onder de loep te nemen. Het resultaat staat hieronder. Ik heb de audio woord voor woord beluisterd,d.m.v. looping en beter verstaandbaar gemaakt d.m.v. E.Q. Ik heb de tekst opgeschreven zoals ik de woorden en zinnen het optimaalst heb kunnen horen. Iets waar de vertaler van SBS zich ook op heeft gebaseerd, alleen klopt die vertaling niet altijd. De kracht van woorden waar men zich in een veroordeling op vastpint, maar aangezien wij een knipversie voorgeschoteld hebben gekregen zijn de verbanden van de gesprekken tussen Patrick en Joran zoek. Waarom doet Peter R. de Vries zo geheimzinnig over de originele tapes? Hij beweert dat Joran wel 10 keer dezelfde bekentenis heeft afgelegd. Geloof mij "als dat zo was, dan was er nooit zoveel in geknipt" Zelfs het O.M. op Aruba kreeg de verknipte versie te zien en niet de originele tapes.
De zinnen lopen in de 1e stukken niet zoals dat bij een normaal gesprek gebeurd. Intonaties veranderen soms ineens.

Joran's antwoord op de vraag "Wat is er met haar gebeurd?"
Joran heeft op dat moment een angstige/vragende blik in zijn ogen. Hij mompelt

"ik denk dat ze teveel door het drankje heeft gebraakt"
en wendt zijn blik naar Patrick. Deze zin is niet opgemerkt door de editor en ook niet vertaalt en ontdekte ik zomaar door de audio eens nader te bestuderen. Joran geeft op dit moment weer wat er volgens hem is gebeurd. Patrick hoort dit niet i.v.m. "het spannende gesprek" en moet op het verkeer letten. Hij hoort op dat moment niet wat Joran vertelt en overstemt Joran op dat moment met een andere vraag.

In andere stukje "Al vinden ze haar met mijn sperma erin en al". Joran geeft op dit moment blijk dat niet alleen het sperma hem zou kunnen linken aan haar, maar nog iets anders

Vragende blik van Joran "zeg mij dat ik haar niet heb vermoord?". Ik kan toch niet iemand vermoorden en zeker niet binnen 2 uur.

Joran is een stotteraar, waardoor herhalen van woorden als IK IK IK moeilijk te checken zijn op knippen. Op de plekken waar ik het woord KNIP (audio) en CUT (beeld) ben ik overtuigd van een knip.

De crew van Peter heeft op audiovisueel gebied een prestatie geleverd, maar wel 1 van grotendeels trucage. Er zitten zoveel knippen in qua geluid en beeld (afzonderlijk), dat dit nooit als "waarheid" gepresenteerd had mogen worden aan de buitenwereld. In het blog heb ik melding gemaakt van knippen waarvan ik zeker weet dat dit een knip betreft. Knippen in een geloofwaardig gesprek waarop iemand afgerekend kan worden is onreeel. En hiermee wil ik niet zeggen dat ik "Voor Joran" ben, maar de beeldvorming die is ontstaan na de uitzending is niet die van de waarheid.
Het ging om Joran. Patrick had niet eens in beeld hoeven komen, waarom dan toch zoveel shots en knips van Patrick? Ik ben zelfs van mening dat er overdubs van Patrick zijn gebruikt om het gesprek enig vorm te geven. Zinnen lopen onnatuurlijk door allerlei knips en verschil in vraag/antwoord. Er is quantize techniek gebruikt om beelden te kunnen vertragen/versnellen zonder dat daarbij de toonhoogte veranderd. Niet alles is vertaald en er is handig gebruik gemaakt van de beperking van de camera's. De zwarte balk die zogenaamd ontstaan is door een zwart stuk plastic van het luchtrooster, maar waar men mooi de ondertiteling op kon zetten die op zo'n manier nog meer opviel, ruis is toegevoegd om knips te maskeren en ga zo maar door.
De voice over gesprekken van Arend Langeberg en de tussenstukjes van Peter versterken de zogenaamde "bekentenis". Maar is er wel sprake van een bekentenis?

Het woord KNIP heb ik gebruikt als synoniem voor knip in geluid. CUT is knip in beeld. De filmpjes zijn door een ander op Youtube geplaatst, maar daar zit door de MPEG conversie al vertraging in beeld en geluid. Ik heb de originele bron "de TV uitzending gebruikt" Zin voor zin de audio beluisterd. De ruis (zogenaamd ontstaan door het motorgeluid van de Range Rover)is in de fragmenten op Youtube aanwezig zoals dat ook op TV hoorbaar was. Je zal dus niet al mijn bevindingen kunnen checken. De ruis is als maskering gebruikt. Nu zaten de camera's in de luchtroosters, dit zou een brommende motor (pink noise) kunnen verklaren. De audio hebben ze los opgenomen. Dat kan bijna niet anders. En op een punt van binnenin de auto. Denken jullie nou echt dat zo'n nieuwe auto van het merk Range Rover zoveel kabaal maakt? En heel apart dat in de laatste delen waarin Joran wel vloeiend praat, deze ruis stukken minder aanwezig is.

Opmerkelijke bevindingen in mijn analyse:

J: ja, Ja, mijn vader zei ook "Het staat nu ook 2 keer 4"

Duidt dit op een vete/strijd/competitie? Is na deze aktie van Peter, nu Joran weer aan zet?
___________________________________________
P: We kunnen niets zeggen toch? (CUT)
J: Nee
P: Dat zouden ze wel willen (CUT)

Waarom was dit onhoorbaar voor die 7 miljoen kijkers en niet vertaald? Wat willen ze niet zeggen? Wat is achtergehouden? Peter houdt nog wat achter de hand, want in het programma zegt hij "Nou dat staat er dan ook leuk op, dat Joran zich daarmee bezig houdt"
_____________________________________________
J: Ik kan bewijzen dat ik (korte ik klank)
J: Een half uur nadat ik zeg dat ik haar op het strand
heb achtergelaten dat ik al thuis bent
(hele vreemde zin omdat deze zo verdraaid in de zin qua spraak)Hier is in geknipt Zie beeld. Voor de zin Ik kan bewijzen dat ik
(korte ik klank) zie links in de autoruit het beeld heel eventjes
versnellen. Steeds verspringen. In de audiovisuele wereld heet deze techniek "QUANTISE". Je kan dan m.b.v. een computer berekening het beeld of de audio oprekken of in laten krimpen zonder dat daarbij de toonhoogte veranderd.
J: Eerder dan dat

___________________________________________
J: Ja dan wordt hij (KNIP) (CUT) weer opgepakt joh
J: Waam van van (=KNIP) Waarom waarom f*** (HEEL OPVALLENDE KNIP DIT)
J: Waarom f*** lieg je dat je hem niet hebt opgehaald
____________________________________________
EN HIER ZITTEN HEEL WAT KNIPPEN IN
J: Ik zei van "Ja" kom dit dit is gebeurd, kom kom kom kom, alsjeblieft kom me helpen weet je
J: En ja, Bel politie niet alsjeblieft Bel de politie, en hij zegt: Nee ik bel de politie niet, ik kom nu naar je toe (KNIPPEN)

Deze zinnen klinken zo onnatuurlijk dat ik me bijna ga afvragen dat Joran wel degelijk de politie wilde bellen, maar dat een andere persoon dit tegen heeft gehouden. Om Joran nu zwarter te maken dan die al is gemaakt, kan men door knippen en plakken dit beeld nog aardig versterken.

____________________________________________
(WAS DEZE ZIN VOOR PETER BEDOELD? want Joran geeft hier dus antwoord op zijn eigen vraag, slordig foutje van de technicus.
J: Toen ben je gegaan?
J: Ja toen ben ik naar huis gegaan (KNIP) (CUT)
____________________________________________

VOLGENDE 2 ZINNEN ZITTEN DOOR ELKAAR HEEN
J: Nog nooit in mijn leven verteld nou ja (Joran zijn lippen zie je niet in beeld)
P: Ik ik ik ik weet het (KNIPPEN)
____________________________________________


P: Maar hoe ging het in 1 keer dan?
J: Ja ik heb gewoon niet (KNIP) aan haar gezeten ze lopte (KNIP) er niets meer. Ze was (CUT) klaar. (VEELK KNIPPEN IN DIT STUKJE)
___________________________________________
J: Ik heb het niet gevraagd Patrick
P: Hij heeft het aangeboden?
J: Hij heeft het aangeboden
P: Ongelooflijk
J: En hij zag me daar (GERATEL VAN KNIPS)
____________________________________________
J: Ik ben die avond gewoon thuis gegaan,(CUT) en ik kon gewoon, ik ben gewoon (KNIP) bed gegaan
_______________________________________________________
VOLGENDE ZINNEN HEEL OPMERKELIJK. JORAN ZEGT "NIEMAND WEET DAT IK UIT HET HUIS BEN", MAAR HIJ WAS TOCH GAAN STAPPEN
EN IS VANUIT CARLOS AND CHARLIES MET DE AUTO NAAR HET STRAND GEGAAN?
J: Niemand weet eens dat ik uit het (CUT) huis ben, weet je
P: Ja
J: Ik ben uit het huis gewoon gegaan (CUT)
_______________________________________________________
J: En eum toen kwam ie eum, (CUT) dus toen kwam ie daarheen
J: En hij zegt tegen me "Joran" "Wat wat heb je gedaan?"
J: Maar ze ziet er (CUT) lief uit weet je, GEBRABBEL JORAN (KNIP)
EN DIT IS EEN FOUT: PATRICK ZEGT EERDER "ZE LIGT GEWOON STIL" DAN JORAN (is dus een overdub
J: Ligt gewoon stil stil, ze doet niets (CUT)
_______________________________________________________
DE COMPLETE ANALYSE. Het laatste deel staat in 1 van de reakties op dit blog.

eerste telefoon gesprek

J: Hey Jonge
J: Ze hebben niks. Ik heb ze uitgelachen, die recherche
J: Ik heb geen woord gezegd
J: Ik heb me op mijn zwijgrecht beroepen
P: Dat is het weet je "Je kan niets doen" toch? Kijk
P: Dat heb ik je toch geleerd?
P: Er is 1 intstantie in het Nederlandse rechtsysteem
P: Waar jij moet vertellen dat je onschuldig bent
P: Of laten zien, snap je?
P: Het Nederlandse rechtsysteem is hun moeten bewijzen
J: Als het recht voort
P: Nu heeft die rechter de beslissing gemaakt toch?
j: Um nee, nu heeft ie de zaak gesepponeerd
P: Okay, en dat houdt in?
J: Dat ik geen verdachte meer ben
P: Je bent geen verdachte meer
J: Nee maar, maar
P: Verdachte af
P: Maar die officier van justitie vond het niet zo leuk daar he?
J: Nee nee, maarja die officier van justitie
J: die w weet gewoon, dat als ie der een rechtzaak van maakt,
J: dan verliest die
P: ja ja
J: dat is 100% zeker, dat weet iedereen nu
P: Ja
J: En ja als die dus die rechtszaak doet, dan is het afge,
J: dan is, dan kan ie nooit meer euh(KNIP)
J: Al vinden ze dat meisje dood met mijn sperma der in en al
P: maar kunnen ze dat niet meer doen?
J: Dan kunnen ze niets meer doen nee
J: Ze kunnen gewoon niets
P: "You're innocent till you're proving guilty
J: Ja, maar maar zo zo brachten ze het denk ik echt niet
P: Nee hee, nee dat weet ik ook wel
J: Ik vertel je nog wel wat verhalen als ik weer terug ben, euhh want euhh
P: Ahh jong jonge, hier in Nederland ook joh
P: De kranten maken korte metten met ze man
J: Ja ha
P: Dus ze moeten jou compenseren snap je? Op een bizarre manier man
J: 100%
P: Ja toch?
J: ja, Ja, mijn vader zei ook "Het staat nu ook 2 keer 4"
P: Hey twillekie (geen idee wat dit betekent?)
P: euhh wil je wiet?
J: Serieus?
P: Ik heb lange armen. Ik ken mensen op Aruba (Aruba dande)
J: Aha
P: Luister, het is goed
P: Okay Tindekie (geen idee wat dit betekent?)
J: Ja, okay maten
P: Ik bel je zo wel even terug, tot zo
J: Okay
P: hai jongen
____________________________________________
P: Donderdag kan je weg?
J: Donderdag kan ik weg
P: okay man, dan ga ik je wat laten zien heh?
J: Okay dat is monster
P: Zie je, zie je die auto ook
P: O jonge hij is zo vies he?
J: Echt? Ik heb wel zin om hem te zien
P: Joh, we gaan echt lachen ja?
J: Dat is mooi, komt goed
P: ben je aan het blowen
j: hehehe ik ben aan het blowen hah (is grapje dus)
J: Ja tuurlijk heh
P: Ja,ja dat dacht ik al
J: Okay, hai jongen
____________________________________________
VOICE OVER

Onze verborgen camera aktie, kan nu eindelijk echt beginnen.Deze imposantie Range Rover wordt voorzien van 3 verborgen camera's.Bovendien bouwen we een zogenaamde "Track and Tracer" in. Een systeem waarmee Peter op onze redactie, via een sattelietverbinding van minuut tot minuut kan volgen "Waar de auto zich bevindt?"
Tenslotte zetten we nog enkele onopvallende volgauto's in, die Patrick en Joran op de weg in de gaten zullen houden.
Is Joran, die bij de politie zijn kaken stijf op elkaar hield, nu door iemand die hij vertrouwd, te verleiden, om over het misdaadmysterie te praten?
____________________________________________
DAG 1
Donderdag 10 januari 2008

P: Deur gaat open man
P: Wat heb je in je zak daar?
J: Kadootje voor jou man
P: Pakje sigaretten?
J: Het is iets kleins iets kleins
P: lekker
J: Ohhh lekker
P: Hi komme je fucked me jonge valt mee
J: Ja, ik weet het, iedereen zegt het valt mee, maar ik ga je een foto laten zien van toen het open lag Patrick, Het was (KNIP)je kon mijn tanden zien door mijn lip heen, zo vies
P: Ja

(VOICE OVER VAN Patrick?)
P: Deze piept niet man (Het is Piet niet waar?)
J: Maar ik heb een zekeringstoor (Ik heb er zeker in store?"

J: Goed Patrick
P: Viezerik
J: Hij is vies, heh
____________________________________________
VOICE OVER

Joran blijkt kort na zijn vrijlating op Aruba,direkt al betrokken te zijn geraakt bij een vechtpartij.Tijdens een ruzie om een gokschuld in het Casino, van notabene
het Holiday Inn, waar Natalee ooit verbleef,
heeft iemand zijn lip gescheurd.
____________________________________________
J: En ik kan nu,euhh, ik kan nu naar de focking, euhhh,
J: Ik kan nu naar de focking, voor de rechter
J: Als ik daar bent zijn
J: kan ik zeggen, kijk dit
J: ben focking zelf met een fles in mijn focking kop geslagen,
J: door al dit okay,
J: ik ben focking met mijn gezicht in glas gevallen,
J: Wat the f*** wil je?
J: Geef me genoeg geld dat ik een huisje in Spanje kan kopen,
(woon je woon je nu = KNIP)
P: Dat je relaxed kan doen
J: Nee maar ja, dat is,
J: dat is dus al ingediend voor die schadevergoeding
J: dus het moet binnen een maand
P: Moest binnen een maand
J: Ja ha dus mijn vader heeft dat allemaal alvast geregeld
J: Maarja, d'er zijn genoeg advocaten die mijn vader er allemaal
J: erbij willen helpen
____________________________________________
VOICE OVER:

Maar al snel komt het onderwerp op de recente arrestatie.
____________________________________________
J: Als het recht voort
P: Nu heeft die rechter de beslissing gemaakt toch?
j: Um nee, nu heeft ie de zaak gesepponeerd
P: Okay, en dat houdt in?
J: Dat ik geen verdachte meer ben
P: Je bent geen verdachte meer
J: Nee maar, maar
P: Verdachte af
P: Maar die officier van justitie vond het niet zo leuk daar he?
J: Nee nee, maarja die officier van justitie
J: die w weet gewoon, dat als ie der een rechtzaak van maakt,
J: dan verliest die
P: ja ja
J: dat is 100% zeker, dat weet iedereen nu
P: Ja
J: En ja als die dus die rechtszaak doet, dan is het afge,
J: dan is, dan kan ie nooit meer euh(KNIP)
J: Al vinden ze dat meisje dood met mijn sperma der in en al
P: maar kunnen ze dat niet meer doen?
J: Dan kunnen ze niets meer doen nee
J: Ze kunnen gewoon niets
____________________________________________
VOICE OVER

Joran waant zich, door zijn recente vrijlating en het feit dat hij nu officieel verdachte af is, winnaar.Hij praat respectloos over Natalee en vertelt triomfantelijk verder over hoe dom de rechterlijke macht op Aruba is. De excollega's van zijn vader.
____________________________________________
P: Ja hoor
J: Ze zijn gek Patrick
J: Maar ik zat alleen te lachen he
J: Ik heb geen Conjo gezegd Patrick, geen conjoe
J: Ik kwam daar he! Enne okay euhh, uw rechten bla bla bla, je hoeft niet te antwoorden
J: Tsj, ik heb niet eens gezegd "ik beroep mij op mijn zwijgrecht"
J: Ik heb ggg die agent gewoon recht in zijn ogen gekeken
J: En ik heb daar de hele tijd gezeten
J: Geen woord is uit mijn mond gekomen
____________________________________________
J: Zelfs die rechter he Patrick
P: Ja ja
J: Man, wat een kutrechter
J: Ik zit daarvoor op de eerste keer, ik heb niets (CUT) gezegd he
J: De tweede keer, de zitting is over
J: De rechter zegt "Wil je iets zeggen?"
J: dus ik euhh, (CUT) mijn vader wil naar huis
J: dat was goe
J: Als ik die had gekregen dan had ik 30 dagen gekregen (ANDERE ONDERTITELING)
P: Ja, ja
J: (KUCH)(KNIP) Enne de recher zei ja, maarja
J: Je vertelt toch de (CUT) waarheid? (KUCH)
J: Ik zeg "Ik vertel niet de waarheid",
J: ik ik heb alleen maar niets, niets meer te verklaren (CUT)
J: Enne toen zei die tegen me
J: Ja nou, ik ik denk dat je meer weet (CUT)
J: Dat zei de rechter tegen me
J: En dan hoor ik ze (KNIP)
J: Dit gaat slecht (slecht=vocoder)
J: Het toen het enige wat ik zei, ja sorry hoor maar (CUT)
J: ik vind het heel erg dat U als rechter speculeert
J: En ik ging weer zitten (lach)
J: Mijn advocaat zei ook "ja klaar"(KNIP)
P: Ja ma masse hele (KNIPPEN)
J: Moest naar de rechten allemaal vissen??? (ANDERE INTONATIE)(CUT)
J: En toen kwam mijn advocaat en ik zat nog na te denken
J: En het is zo goed dat je dat had gezegd aan het eind (CUT)
____________________________________________
VOICE OVER:

Joran heeft dus duidelijk geen goed woord over voor politie,justitie en rechters.
En hij probeert overal een slaatje uit te slaan in de vorm van schadeclaims.Joran's vader, een voormalig rechter en nu advocaat,
weet hoe dit moet.Zo blijkt als Joran vertelt, waarom hij de volgende dag in Pauw en Witteman zal verschijnen.
____________________________________________
J: Mijn ouders willen nog de,
J: dus nog (CUT) de avond voordat ze weggaan "Paul en Witteman"
P: Waarom?
J: Ja, om om over al die die focking fouten van het O.M. enzo te praten
J: En omdat dat dat mijn vader denkt dat dat heel erg gaat helpen met de schadevergoedingen
J: Ik krijg een dikke schadevergoeding volgens (CUT)(KNIP) mij
P: Ja, maar dat moet ook wel Joran
J: Ja
P; Snap je?
J: Ja, maar echt een (CUT) hele dikke zegt ie (KNIP)
P: Ja maar (KNIP)(CUT)
J: Voor de immateriele schade he?
P: Nee, wa wat het is jo......
_____________________________________________
VOICE OVER:

Het wordt een interview waar ook Peter bij zal zitten, maar dat weet Joran op dit moment nog niet. Joran vertelt dan, hoe zijn arrestatie in Nederland verliep.
_____________________________________________
J: Oh maar Patrick, wat ik nog het ergste vond is die (CUT)
J: conju politieagenten die me hier in Nederland kwamen aanhouden he
P: laat maar komen?????
J: So focking bijdehand, Alex deed de deur open he? En die (CUT)
J: Puta's kwamen binnen
J: En ja, (CUT)
J: je wordt, je wordt gearresteerd
J: En ik zit te lachen he?
J: Ik zit, ik zeg zo "je maakt een grapje toch?"
J: Nee nee nee, je wordt uitgeleverd aan Aruba,
J: ik zeg "ik geloof je niet" Jaa Nee echt waar pap (CUT),
J: pak maar je koffer
J: Ik zo "koffer" Tssss
J: Ik pak een tas, ik gooi 2 shirtjes en 2 broekjes d'er in
J: Ik zo "Ik ga nergens (CUT) heen" (KNIP)
J: Er zat een vrouw bij he
J: En ik was stoned Patrick
J: Ik wasss stoned
J: Dat was nog het enige goeie (KNIP)
J: ik de bewuste avond
P: Ja ja, lekker slapen, "Ja toch?"
J: Weer niet/binnen (KNIPPEN) kan slapen ja, toch?
_____________________________________________
VOICE OVER:

En hij praat ook zeer negatief over Deepak en Satish,die waarschijnlijk niets met Natalee's verdwijning te maken hebben.
De 2 jongens die hun nek voor Joran uitstaken, toen ze zichzelf verdacht maakten door mee te liegen over het afzetten van Natalee bij het Holiday Inn.
_____________________________________________
P: We kunnen niets zeggen toch? (CUT)
J: Nee
P: Dat zouden ze wel willen (CUT)
J: Maar ik ken die jongens Patrick
J: (P: kuchen) Kijk (P: kuchen) "het zijn echt" (CUT)
J: Ze hadden een (P: kuchen) dikke Honda civic
J: Toen ik ont(P: kuchen) ontmoette gingen ze nooit uit. Ze deden niks (CUT) (P: kuchen)
J: Nooit 's avonds uitgaan niks (CUT)
J: We hebben ze gevraagd ("Conju" OF TOEN KON JE" of KOM JE?) je hebt zo'n dikke auto
J: Kunnen jullie het meisje krijgen (KNIP) dat je willen kon (KNIP)
J: Kom laten we uitgaan (CUT)
J: En we zijn toen
J: Ik ik ken ze niet eens lang he?
J: 8 maanden kende ik ze ofzo
J: Enne
J: We zijn dus KNIP t t tsja
J: vaak die die tijd bijna ieder weekend uitgegaan
J: En om de week kreeg ik wel een meisje, om de 3 weken
J: En hun in al die tijd (CUT) nul Patrick, nul
_____________________________________________
PETER R. TUSSENSTUK:

En dan, als alle aspecten van de zaak aan de orde zijn geweest, waagt onze infiltrant Patrick het erop.Hij heeft maandenlang geinvesteerd in het winnen van het vertrouwen van Joran van der Sloot.
En al die tijd geveinsd, dat ie niet of nauwelijks in de zaak is geinteresseerd.
Maar nu is dan het moment aangebroken, mede door de arrestatie van Joran,dat hij een eerste voorzichtige poging kan wagen.
Weet Joran nu wel of niet, iets van de verdwijning van Natalee?
_____________________________________________
P: Maar gaan ze haar ooit nog vinden, denk je?
J: nee (zucht) (CUT)
P: nee? KNIP
J; (ik ben) Klaar
P: hahaha
J: Het enige wat ik nu wil is scoren op een dikke schadevergoeding
J: Maarja, voordat ik dat krijg is het ook 10 jaar he? (CUT)
P: Where the f*** is zij Joran? (CUT)
J: Nooit meer te vinden (CUT)
J: Waar precies weet ik zelf ook niet
J: Nooit meer te vinden
P: Hoe kan dat jij dat niet weet dan? (CUT)
J: Ja (schouders ophalen)
P: Hogere macht?
J: Hogere macht, "machten" (CUT)
J: Nee, Ik (KNIP) ben er klaar mee Patrick, het is goed
J: Het loopt door 'tloopt allemaal waarschijnlijk nog mooier,(CUT)
P: Ja KNIP ????
J: dan ik had gehoopt
P: wa waarom dan? (CUT)
J: Ja, ik bedoel euhhh je, kijk nu nu nu krijg ik waarschijnlijk
ook nog dikke schadevergoeding ervoor ook nog (CUT)
P: Daar had je niet op gerekend dan?
J: Ik had daar euhhh KNIP
J: Zonder deze arrestatie had ik er niet op gerekend Nee
_____________________________________________
TUSSENSTUK PETER R.

Hoewel het nog geen keiharde bekentenis is, is 1 ding wel duidelijk. Joran weet wel degelijk meer van de verdwijing van Natalee, dan hij tot nu toe heeft gezegd.Een onschuldige zou zulke toespelingen nooit kunnen maken, die zou verbaasd hebben geantwoord "Hoe moet ik dan nou weten?"
______________________________________________
Het feit dat Joran met stelligheid zegt, dat Natalee nooit meer zal worden gevonden verraadt natuurlijk daderwetenschap.
Het stuitende is nog, dat hij d'er duidelijk blijk van geeft dat die uit deze tragische affaire een slaatje wil slaan, in de vorm van een schadevergoeding. Met deze gedeeltelijke bekentenis in het achterhoofd,
schoof ik de volgende dag aan bij de talkshow van Pauw en Witteman,waar ik uiteraard helemaal niets liet blijken van wat ik inmiddels wist.Er stonden immers nog meer ritjes op het programma.
_______________________________________________
TUSSENSTUK UIT PAUW EN WITTEMAN:

Jeroen Pauw: "Heeft U getwijfeld?"
Is er een moment geweest dat U dacht "Misschien heeft ie het wel gedaan?" of
"Misschien is er een ongeluk gebeurd en ach ja?"

Moeder: Ik weet niet "Ik wel"

Vader: Nee, ik heb eigenlijk geen moment getwijfeld, ik heb altijd gezien
hoe dat euh Joran met euh, met meisjes omging. "Hij zou dat, niet kunnen"

Joran: Meneer de Vries, ik hoop dat er ooit echt naar voren komt wat er in deze
zaak is gebeurd en dat U uw excuses komt aanbieden. "Dat hoop ik echt"

Moeder: En ik kan alleen zeggen
"Ik weet 100% zeker dat die het niet gedaan heeft, euhh"

Paul Witteman: "Denkt U dat ze dood is?"

Moeder: "Ik, weet het niet!"

Peter R. de Vries: De'r is ook een scenario mogelijk waarbij er, tegen zijn wil, euh iets is gebeurd, waar.Zij had gedronken. Euh het was een teer meisje,waardoor ze onwel is geraakt en euh hij vervolgens in paniek is geraakt euh en i.p.v. de politie of zijn vader te bellen, misschien iets anders heeft gedaan.

De blik van Joran is veelzeggend. Zou Peter toch iets teveel prijs gegeven hebben van de undercovergesprekken, dat Joran kan denken "Patrick probeert me erin te luizen"
_____________________________________________
VOICE OVER:

Aan het einde van de uitzending gooit de "hevig gefrustreerde Joran",dan een glas wijn in Peter's gezicht.Het is het inmiddels befaamde "wijnincident" dat wereldnieuws werd en zelfs de show van Orah Winfrey haalt.

Oprah: Peter euh de Vries "A crimereporter", challenged them, with some very though and heated questions. And after the show Joran was caught on tape, throwing a glas of wine, across the table. Into the reporters face.

VOICE OVER:

Wat niemand weet "en vooral Joran niet", is dat onze verborgen camera aktie nu in volle gang is. Twee dagen na Joran's optreden bij Pauw en Witteman,nadat ie die morgen zijn ouders op het vliegtuig naar Aruba heeft gezet,heeft Patrick, weer een afspraak met hem.Joran's optreden, waar "Pauw en Witteman" volgens hem voor zouden hebben betaald.
_____________________________________________
P: schreewt "Jongens"
P: Laat maar liggen jo, laat maar liggen
J: Laat liggen?
P: Ja joh
KNIPPEN (in een zin van Patrick en Joran)
P: Tis niks voor je oma he? (CUT)
P: Goh je bent echt bruin joh, "flikker"
J: Dat je
KNIP (CUT)
J: Moeten we binnenkort maar een keertje overdoen (CUT)
P: He?
kuchen van Patrick (CUT)
J: Nee maar had je KNIP had je had je nog euhh
J: Dus had je nog gezien die (CUT) euhh
J: hebben de trein genomen (KNIP?)
P: Ik heb het niet gezien d d dat glas gooien heb ik niet gezien, voor de rest heb ik KNIP
J: Oooo ze hebben het echt uitgezonden he?
P: Voor d'rr KNIP (CUT) mijn vriendin belde nog, zegt ze ja ik KNIP
P: Ik Maar ik was bezig weet je (CUT)
J; Ja
P: Ze kunnen het niet zien weet je
J: Ja
J: Neem maar tot Maart
KNIP
J: In in principe toen ik het ook terug zag
J: het zag er niet zo slecht uit hoe ik dat glas KNIP wijn gooide,
J: Weet je het programma is net afgelopen he,(CUT) net de hand gegeven
J: en ik KNIP (CUT) en ik kijk hem aan
J: Ik geef ie Paul en Witteman een hand (CUT)
J: En ja, en ik zie hem naar me toekijken en ik pak dat glas wijn hoor
J; En ik gooi het gewoon rustig fap in zijn gezicht he KNIP auw mijn ogen "het prikt het prikt"
P: hahaha
J: En ik (CUT) zo deed zo cool heh en ik zo KNIP
J: En daarna KNIP daarna zie je me rustig zo gaan van "Ja"
J: Ik vond dat je het had verdiend weet je (CUT)
J: Zo zo kwam het uit
J: het zag er niet vet agressief uit
J: Van weet je "sukkel" (CUT)
J: het was meer gewoon van
J: Wie de f*** denkt je dat je bent (CUT) weet je
J: Sex (muziek op achtergrond) (CUT)
J: Maar het was die 5000 duizend euro niet waard (CUT)
P: Maar dat hebben ze wel betaald?
J: Ja tuurlijk (CUT)
J: Fra (KNIP) ik heb het nog niet maar
J: We krijgen het wel
____________________________________________
VOICE OVER:

Al snel komt het gesprek op de zaak zelf. Joran benadrukt nogmaals dat hij nu van justitie niets te vrezen meer heeft en hij wijst erop dat hij een redelijk alibi heeft voor ie nacht.
_____________________________________________
J: Als mensen wisten KNIP
J: Hoe goed ik strafrechterlijk stond
J: In in die zaak
J: De schepen? (KNIP?) is niet normaal
J: Ik ben dat mei
KNIP
J: Okay, ik heb dat meisje dus eigenlijk 2 dagen gekend
P: ja
J: Niet eens
J: Die zel
KNIP
J: Ik heb haar diezelfde da KNIP dag ontmoet
J: En de tijd dat ik bij haar ben geweest is misschien
drieeneenhalf uur geweest (CUT)
J: De hele tijd he dat ik bij haar bent KNIP ben geweest
KNIP?? (CUT)
J: Totaal
P: Ja
J: Ik kan bewijzen dat ik (korte ik klank)
J: Een half uur nadat ik zeg dat ik haar op het strand heb achtergelaten dat ik al thuis bent (hele vreemde zin omdat deze zo verdraaid in de zin qua spraak)Hier is in geknipt Zie beeld. Vóór de zin "Ik kan bewijzen dat ik"(korte ik klank) zie je links in de autoruit het beeld heel eventjes
versnellen. Steeds verspringen=Quantize
J: Eerder dan dat
_____________________________________________
VOICE OVER:

Als Patrick dan vraagt hoe hij is thuisgekomen die nacht, houdt Joran vast aan zijn eerdere verklaringen bij de politie.
_____________________________________________
P: Wie wie KNIP heeft jou dan naar huis gebracht dan?
J: Die conjo broer van een deepack (lijkt op losse knips)
P: Ja maar hij zei dat het niet zo is
P: Waarom zou ie dat zeggen Joran?
J: Ja, ik weet wel waarom ie dat zegt
J: Ik weet wel waarom ie dat zegt
J: Kijk
P: Waarom zegt die dat dan?
J: Kijk die conju, die conju die die ie, als ie dat nu zegt, dan dan is ie de lul
P: Waarom?
J: Ja dan wordt hij (KNIP) (CUT) weer opgepakt joh
J: Waam van van (=KNIP) Waarom waarom f*** (HEEL OPVALLENDE KNIP DIT)
J: Waarom f*** lieg je dat je hem niet hebt opgehaald
____________________________________________
VOICE OVER:

Maar hier zal Joran de komende dagen, als hij zich vrijer voelt om te spreken, op terugkomen.
Voor Patrick is het nu het moment om Joran recht op de man af "de cruciale vraag te stellen"
_____________________________________________
P: Wat is er met haar gebeurd man?
J: Ja (CUT)
P: The f*** is er met haar gebeurd man?
KNIP
P: Joran luister, ik kom uit Aruba, ik ken het strand
J: Ha iek eu(KNIP dus) Ik zeg het je eerlijk
J: Ik weet wel met haar dat meisje is gebeurd "Ik zeg het je eerlijk" (GERATEL VAN KNIPS?) (CUT)
P: Wat is er gebeurd dan, wat is er gebeurd Joran
P: Mortata "dood is ze toch?"
J: Tuurlijk
P: Maar is ze doodgegaan of wat? (CUT)
J: Ja tis KNIP Heel me kom op man "Ik zou nooit een meisje vermoorden" (KNIPS)
P: Nee Joran dat gelu (KNIP) Nee Joran weet je conjo (OVERDUIDELIJKE KNIPS) (CUT)
J: Ik heb euhhh, ik heb gewoon heel veel mazzel gehad
P: Oja (KAN EEN KNIP ZIJN)
J: Dat is een gunst (CUT)
P: Hoe dan?
J: Ja het is
J: Er is daar gewoon (KNIP) niets gebeurd
J: Enne (CUT)
P: Tuurlijk is daar iets gebeurd man
P: Ze is er toch niet meer?
J: Ja, enne, Ja de de oceaan is groot he?
P: Natuurlijk is de zee groot man (CUT)
J: Enne ik denk gewoon (KNIP?) dat ik gewoon heel veel mazzel heb gehad dat ze nooit gevonden is
J: wa (geen overduidelijke want) als ze dat meisje vinden, ben ik de lul
P: Waarom dan?
J: Amembra gewoon okay ja a a als ze een lijk vinden kunnen ze een zaak proberen te maken
P: Maarja maarja euh heb ze
J: Dan hebben ze ook nog steeds niets, maarja nee dan hebben ze wel (KNIP) dan word ik wel weer opgepakt, bijvoorbeeld
P: Maarja euhh weet niet (CUT) als er directe bewijzen naar jou toe zouden zijn misschien wel, snap je?
KNIP
P: Weet je dat (CUT) vergaat man
J: nee maar daarom (KNIP) oja ik denk ook dat ik dat ik gewoon voor altijd nu
J: Gewoon nooit door hiervoor meer genaaid kan worden, maarja (KNIPs?)
P: Ongelo dei ne, ik weet het wel zeker van niet (CUT) want ze gaan het niet proberen man
J: Weet ik, ik zeg je ook 1 ding
J: Ik ben, ik heb (KNIP) (CUT) ik heb er nog nooit met iemand over gepraat weet je
P: Nee ik ik ik
J: Het is ook niet makkelijk nu, niet logich maar (LIJKT OP OVERSTEMMEN DOOR Patrick om knip te maskeren)
P: Ik ik weet (KNIP) (CUT) ik weet het Joran weet je, maar sommige dingen (KNIP?) af en toe moet je het (CUT) kwijt
KNIP (lijkt op "weet je")
J: Ja het is waar
J: Ze wordt nooit meer gevonden (ik vind het woord gevonden niet overduidelijk)
J: Nee
P: Wat ze hebben in de zee gedaan? (ik hoor weer een klein klikje voor het woord "gedaan" wat kan duiden op een knip, ik hoor geen overduidelijke "Haar"
J: Ja
P: Ja, alleen?
J: Ja
P: Hoege? Ben je gaan zon (KNIP) zwemmen ofzo?
P: Wat dan? Dat is toch bizar? Dat kan toch niet Joran?
J: Ja kijk ik ik ken ook wel mensen op Aruba he Patrick? Ik heb ook wel
J: ook ook met die leeftijd, ging ik ook met met mensen om die gingen me ook helpen (ik hoor weer een lichte tik van een mogelijke knip)
P: Tuurlijk man
J: Nou ja
J: Het ut liefst noem ik die mensen gewoon helemaal om (KNIP?) om helemaal niet tot, hun hebben nooit, en vooral dit (Patrick overstemd Joran weer)(CUT)
P: Iets fouts gedaan
J: Ze zijn altijd voor mij goedgeweest, ik ben altijd voor hun goedgeweest daar
P: Ja
J: dus ja (CUT)
P: Wie het is ga ik ook niet noemen maar het is niet mijn ouders, niet Marokko bla bla bla
J: Maarja iemand die die gewoon echt een (CUT) goeie vriend van me is
P: Haal een boot
J: Nu ja
P: Dan is het klaar Joran
P: Als je haar (geen overduidelijke haar) met een boot weggebracht ga naar buiten, (CUT) ja verder dan 2 mijl
P: Komt ze nooit meer terug hoor
____________________________________________
TUSSENSTUK PETER:

Dit is niets minder dan een spijkerharde bekentenis, waarvan niemand op Aruba,
in Nederland of de Verenigde Staten nog dacht dat ie er ooit zou komen.Natalee is dood. Joran was erbij. Hij heeft haar lichaam samen met een vriend in zee gedumpt. Hij weet precies hoe het zit. En hij heeft alles en iedereen de afgelopen 3 jaar op een verschrikkelijke manier om de tuin geleid. De volgende vraag die rijst is natuurlijk "Wie was die hulpvaardige vriend?" en "Hoe is alles die nacht in zijn werk gegaan?"
_____________________________________________
In dit gehele stuk zit een galm. Net of dit niet in de auto is opgenomen. Of tijdens de montage stond de fader open van de reverb.
Vreemd is het zeker. Of is dit ergens anders opgenomen, in een grotere ruimte? In tegenstelling tot de andere audiofragmenten is dit zo helder en zijn de zinnen wel
vloeiend en zitten er geen knippen in zo te merken.

J: ja nee maar kijk deze vriend van mij die is ook best slim en ook al wat ouder weet je, enne (CUT)
P: mawa Waarom zou ie dat willen doen voor jou dan? (CUT)
J: Ja we zijn al vanaf euh (Hierna overstemt Patrick hem weer en vult in)
P: Jongs af aan (CUT) vrienden (KNIP)
P: Kijke Joran als je mij zou bellen en er zou zoiets zijn, weet je (CUT)
P: Ikke (KNIP?) ik zou jou ook helpen, maar euh
P: Ja, je moet daar goed over nadenken, weet je
J: Ja, ja
J: Deze persoon (CUT) (KNIP) nu ja, dit is gewoon, ik zou ze, weet je (KNIP)
J: Eh zijn naam is ook, (CUT) gewoon een (KNIP) tot tot mijn graf noem ik dat niet want

DEZE ZIN IS APART
J: Ik geloof dat ik dat (CUT) tegenover hem nog kan ik gewoon niet kan maken, weet je
(onder de vorige zin zegt P: he euh (KNIP) hele grote Klikspaan he?)
J: dat ben ik gewoon verplicht voor wat die ook voor mij heeft gedaan, weet je
P: Tuurlijk man, tuurlijk man (CUT)
J: Nou ja kijk, hij heeft een boot en die boot staat daar, nu ja (CUT)
De toon van de volgende zin is ineens heel anders (meer getemperd, vreemd!!!)
J: umm ja, toen toen toen waren ze met ze d d toen we op het strand waren (CUT) toen ja
(KNIP i.v.m. andere klankleur stem hierna)
J: En in 1 keer deed ze gewoon niets meer
J: dus ja
Door het vorige fragment zit dit
P: Ik hoor je wel hoor jongen
J: Ka (w.s. vertaalt als Klaar)
J: Dus die gast vraagt kom de bende hier opruimen, ik belde hem niet eens, niet naar de betaaltelefoon toe
J: En ik heb hem gebeld
EN HIER ZITTEN HEEL WAT KNIPPEN VOLGENS MIJ
J: Ik zei van "Ja" kom dit dit is gebeurd, kom kom kom kom, alsjeblieft kom me helpen weet je
J: En ja, Bel politie niet alsjeblieft Bel de politie, en hij zegt: Nee ik bel de politie niet, ik kom nu naar je toe (KNIPPEN?)
J: En hij is daar gekomen
P: gelijk geregeld
J: Ja Nee, dat niet, maar hij zei "ooo shit" maar ja ze zag er g nog (CUT) normaal uit, niets aan de hand (KNIPPEN)

______________________________________________
VOICE OVER:
Natalee is dus spontaan in zijn armen overleden.

J: Ja maar dit dit kan niet he? Jij moet naar huis gaan, (CUT) ik zeg ja (KNIP) ik zeg zowieso "nee, ik kan niet"
Kan je dit eens vragen of of ik met haar mee mag
J: Ga ga nu naar huis, ga nu naar huis en ik regel de rest

(WAS DEZE ZIN VOOR PETER BEDOELD? want Joran geeft hier dus antwoord op zijn eigen vraag, slordig FOUTJE VAN DE TECHNICUS)
J: Toen ben je gegaan?
J: Ja toen ben ik naar huis gegaan (KNIP) (CUT)
P: Goeie man mijn jonge (WEER ANDERE KLANK PATRICK)(KNIP)
P: Deze gozer is het (WEER ANDER VOLUME)(KNIP)
P: Gouden hart man (CUT)
P: Deze man heeft een gouden hart jongen
J: Ja maar dat weet ik ook wel
P: Deze man heeft een gouden hart weet je
P: Gouden hart
J: dat weet ik ook wel (CUT)
P: Je kan ook jouw geld verdiend, dan geld geven man (CUT)
J: Als ik hem ooit eens (KNIP) Ik zou mijn leven voor hem geven
P: Nou dat hoeft niet hoor (KNIP)
J: Nee
P: Maar financieel ken je hem euhh(KNIP) (CUT)
P: Enne ik ga jou zorgen dat dat je hem financieel kan helpen
J: Hij is echt goed jongen
P: Ongelooflijk man
P: Ja, ik zeg joh ik (KNIP) ik heb je ook al gezegd "Ik wist het wel, weet je"
J: Pooh dat is allemaal opluchting (VEEL KNIPPEN?)
VOLGENDE 2 ZINNEN ZITTEN DOOR ELKAAR HEEN
J: Nog nooit in mijn leven verteld nou ja (Joran zijn lippen zie je niet in beeld)
P: Ik ik ik ik weet het (KNIPPEN)
J: het enige w (KNIP)
P: ik weet het, Ik weet het man, ik weet het man (CUT)
J: Wie het is met een rijk Amerikaans meisje
P: Focking familie van vriendjes van Bush
J: ja maar kijk een blije Patrick (CUT) "Ik zeg het je eerlijk"
(Hier zit een vreemde Patrick klank door)
J: Ik wist het ook allemaal niet weet je?
J: Ze we zij (CUT) zijn nu al dag rij rijke familie enzo weet je (CUT)
P: Ja Maar tuurlijk tuurlijk wist wist je dat niet Joran
J: nee ik kon der niet o (KNIPPEN) (CUT)
P: natuurlijk wist je dat niet, maarre
P: Niemand weet dat toch dat zoiets gebeurd
J: Nee
P: Niemand weet dat zoiets (CUT) gebeurd man
P: Relaxed Joran, je hebt je hart gelucht (CUT)
P: Komt goed man
P: Ik zeg, Ik geef het een plek euhh
P: En het is voor mij afgesloten (CUT)
P: Het boek is dicht
P: het boek is gewoon dicht
P: Wij hebben het er niet meer over, ik euh tsj
P: Ja is goed man
P: Ja toch
P: Ik ben blij dat de zaak voorbij is voor je
P: Ik ben er echt blij mee voor je man, (CUT) ja toch,(CUT) Ik ben er echt blij mee man (CUT)
J: Ik zeg het je ook eerlijk Patrick (CUT) de de 2 net personen die ik het meeste meeste vertrouw hier
J: van van iedereen van die persoon in jou
_____________________________________________
TUSSENSTUK PETER:

En met deze emotionele handdruk, bezegelt Joran zijn bekentenis over het noodlot dat Natalee die nacht heeft getroffen. Het is dus niet moeder Beth geweest, die de hand in de verdwijning heeft gehad, zoals de laatste tijd veel op internet is gesuggereerd. Evenmin is Natalee er zelf vandoor gegaan, zoals ook volop is beweerd.En ze is ook niet in handen gevallen van een vreemde, die haar op het strand heeft belaagd, nadat Joran, naar zijn eigen zeggen daar was vetrokken.
Nee, het was Joran van der Sloot en een vriend van hem. En het is nu de taak aan onze infiltrant Patrick, om te achterhalen wie dat was.
_______________________________________________
TUSSENSTUK!

medewerker Peter R:
Ja ja blijkbaar, want hij had al weg moeten rijden maar hij parkeert nu opeens.
We weten dus ook niet waarom ie dat doet.

Peter R.:
Ja, dat staat er dan ook natuurlijk leuk op. Als ze daar in de auto over praten,dat Joran daarmee bezig is.

J: echt waar
P: Hoe is het?
P: Mag hier niet binnen joh, je laat me hier niet gaan
J: Hey, ho shit shit
P: Hoe is het?


VOICE OVER:
Nu Joran tegen Patrick een bekentenis heeft afgelegd, is duidelijk merkbaar dat de
drempel om erover te praten weg is.


J: Ik dacht ik scheer
P: kaal geworden
J: Ik scheer me een beetje, doe een beetje lijntjes enzo, beetje
P: Je lijkt veel op mijn neefje
J: Ja?

Patrick kan zijn aanvankelijke omzichtigheid bijna helemaal laten varen en volop doorvragen.

P: Maar hoe weet je dan dat ze dood was Joran? (CUT)
J: Ja, dat dat dat weet ik gewoon
P: Hoe zag je dat dan?
P: Heb je gevoeld aan haar pols ofzo? (CUT)
P: Maar hoe ging het in 1 keer dan?
J: Ja ik heb gewoon niet (KNIP) aan haar gezeten ze lopte (KNIP) er niets meer. Ze was (CUT) klaar. (VEELK KNIPPEN IN DIT STUKJE)
P: Heb je haar geprobeerd te reanimeren?
J: Ik heb alles geprobeerd en ik heb haar opgetild, ik zo (KNIPPEN) (CUT)
P: Ik heb ik heb weet je, 1 ding snap ik niet, okay kijk zeg zij ligt daar dood dan he? Die vriend he?
J: Patrick ik ging (KNIP) ik ging Aruba op, we hadden ons groepje
P: Maar hoe kan je (KNIP)
J: We hadden ons groepje jongentjes daar wonen
P: Ja (KNIP)
J: omgingen (CUT)
J: Vanaf kleins af aan weet je en die jongens nu nog steeds, ze bellen me nog steeds af en toe, maar ze hebben
ook niet veel geld weet je, ze kunnen ook niet veel
P: Maar ben je niet bang dat ie vent ooit gaat praten dan?
J: Patrick, die die, als ie als ie jongen, natuurlijk ben ik daar bang voor (CUT)
J: Ik heb ook iets op hem waar waar waar wat hij ook donders goed weet (KNIP)
P: Maar waarom heeft hij dat dan zo gedaan?
P: maar heeft hij zelf een boot?
J: we gingen, ja tuurlijk (vanaf dit moment andere intonatie Joran, dus ander moment)
P: Hoe heet ie focking boot dan?
J: Nou dat (CUT) kan je kan je dat niet (KNIPPEN) ik vind dat ik (KNIP)
J: Tegenover hem kan ik dat gewoon niet maken (CUT)
P: Uit mijn mond zal niemand nooit niets horen, weet je (KNIP EN CUT)
J: ja maar die jongen (KNIP)
P: Of kijk je
J: hij woon hij woont nu niet meer op Aruba, hij zit nu niet op Aruba
J: Hij woont in Nederland?
J: Maar ja die die die
P: Maar jouw vader dan als jij thuiskomt, merkte hij niks aan jou?
J: Mijn vader slaapt allemaal (KNIP CUT)joh Patrick en het was om 3 uur's avonds ofzo 4 uur 's avonds
P: Dat je thuiskwam?
J: Nee, dat toen toen euh, 2 uur ofzo was het gebeurd, ik was om 3 uur thuis ofzo, "weet ik veel?" 2 uur 30
J: En toen 2 uur 30 ben ik gelijk op de computer gegaan ofzo, maarja (CUT)
J: dus ik ben (KNIPPEN) maar een 2 en een half (CUT) uur periode met dat meisje geweest
P: Alleen?
J: Ja, je kan dus in 2 (KNIP) (CUT)
J: Dus ik heb (CUT) eigenlijk in de in de hele (KNIP)
J: Ik heb haar ook niet de dag ontmoet dat we dingen samen hebben gedaan
J: Alleen in 2 en een half uur samen, kan je toch niet iemand
P: Nee nee nee
J: Vermoorden en iets mee doen, dat weet iedereen, dat kan niet of moet je (CUT) professionele
_____________________________________________
TUSSENSTUK PETER R.

Voor een knul van nog maar 17 jaar, geeft Joran er blijk van dat hij over veel tegenwoordigheid van geest beschikt.Hoewel er net een meisje bijna letterlijk in zijn armen is overleden, realiseert hij zich
direkt, dat zijn gedragingen,later die nacht, van groot belang zijn. Hij spoed zich daarom naar huis, schuift achter de computer en laat daar sporen na die aannemelijk moeten maken, dat hij het grootste gedeelte van die nacht is thuis geweest en helemaal niet in staat was om een lichaam te verbergen."Uitgekookt", Maar Joran is dan ook wel zoon van een advocaat en een rechter in opleiding en daarom misschien meer doordrongen van de noodzaak van een goed alibi.
_____________________________________________
J: Ik ken, ik heb ook 18 jaar op Aruba gewoond, weet je
P: Natuurlijk, je kent mensen weet je wel
P: wat jij vraagt aan deze persoon he, Joran he?
J: Ik heb het niet gevraagd
P: Je hebt het niet gevraagd?
J: Ik heb het niet gevraagd Patrick
P: Hij heeft het aangeboden?
J: Hij heeft het aangeboden
P: Ongelooflijk
J: En hij zag me daar (GERATEL VAN KNIPS)
P: Ja natuurlijk helemaal emoties
J: En hij wist ook (CUT) en hij wist ook, weet je
J: Ik ging ook naar naar Amerika toe en daarheen en
P: Hij wou je redden?
J: Hij dacht van en hij (KNIP) en hij kan natuurlijk ook niet weten dat het zo groot was (KNIP)
J: IK heb ook daarna nog met hem daarover gesproken Patrick
J: Ik heb met hem nog avonden gezeten (KNIP) (CUT)
P: Hoe oud is hij dan ongeveer (KNIP)
P: Net zo oud als jou? (CUT)
J: Nee 25
P: 25 (CUT)
J: Maar weet je wat het meest bizarre is
P: Maar hem hebben ze nooit gearresteerd in je zaak (zaak klinkt niet overduidelijk)
J: Zo bizar, door alles heen weet je, al mijn vrien (KNIP) (CUT)
J: Maarja, ik heb het ook goed gespeeld hoor in het begin, want euhh
J: In het begin euh, ik dacht "jongen ik kan ze vertellen wat ze willen, weet je"
J: Want als ze toch geen bewijs tegen me krijgen dan, ja
J: Ze naaien me toch niet, ze kunnen toch niks.
J: Uit Uiteindelijk kunnen ze toch niks, maarja (CUT)
J: Hem hebben ze nog nie nie niet eens ondervraagd (Joran zijn lippen zijn buiten beeld)
P: Want ze wisten (KNIP)
J: Alles hebben ze gedaan, (CUT) maar deze jongen (KNIP)
P: Maar waar
J: Ik heb ge (KNIP) ook ook ongelooflijk (CUT) veel mazzel gehad
P: Maar hoe ver heeft ie haar dan gebracht?
P: Deze jongen moet, (CUT) moet het echt goed gedaan hebben weet je
J: Ja maar (CUT) deze jongen die weet wel wat ie doet
P: Maar hoe ver (KNIP) heeft ie ie tie (KNIPPEN) (CUT)
P: Euh aart ie vaak? Hij weet veel boten af? Hij weet veel van de zee he? (Andere lettertype ondertiteling)(CUT)
J: Hij heeft zijn eigen boot rijbewijs ding (CUT)
P: Een vaarbewijs? Ja die jongen ie weet echt wel wat ie doet hoor (CUT)
P: Dan eh
P: Maar heeft ie haar verzwaard? (CUT) Om haar te laten zinken?
J: Ik, nee, ik denk het niet
P: Je weet dat zelf niet?
J: Nee (KNIP)
P: Heb jij nooit verteld hoe ie dat gedaan heeft?
J: Jawel tuurlijk wel, maar hij heeft het euh
P: Hoe heeft ie dat gedaan dan?
J: ja, hij is gewoon de zee in gegaan verder (CUT)
J: Toen heeft ie d'er daar ingegooid
P: Gewoon zo d'eraf gegooid?
P: Zo? (CUT)
P: Dan heb je echt geluk gehad joh
J: Ja
P: Vreeg jo (KNIP)echt dan heb je echt geluk Joran (CUT)
J: daarom zeg ik ook "ik heb ook echt geluk gehad"
P: Dan heb je echt geluk gehad, (CUT) hij is zo dom is geweest dat hij ie het zo gedaan heeft, (CUT) weet je?
P: Dan dan heb je een gigantsiche engel boven jou hangen
J: Maar ik heb gewoon kunnen slapen he, die avond
J: Ik ben die avond gewoon thuis gegaan,(CUT) en ik kon gewoon, ik ben gewoon (KNIP) bed gegaan
P: Je jij hebt haar echt?

_______________________________________________
TUSSENSTUK PETER R:

Deze uitspraak moet uitermate schokkend zijn voor natalee's moeder.Joran ontpopt zich steeds meer als een jongen zonder geweten, die letterlijk, geen seconde wakker ligt van deze tragedie. Maar de vraag blijft ondertussen "Wie is nou die handlanger, die Joran die nacht terzijde heeft gestaan?

_______________________________________________

P: Maar hoe heet hij dan?
J: Daury
P: Daury wat?
P: Nederlandse jongen?
J: Nee ja, half Nederlands, half Arubaans he
P: Half Arubaans
P: Nederlandse moeder ofzo?
J: Ja Nederlandse moeder, Arubaanse vader
P: Arubaanse vader
J: Ja
_______________________________________________
_VOICEOVER:

Daury is dus de 2e sleutelfiguur in het verdwijningsmysterie. In de biecht van Joran!

Peter R. tussenstuk:
Er is veel te doen geweest over de rol van Joran's vader. Tegenwoordig advocaat. Toen Rechter in opleiding hier op Aruba.Justitie heeft er altijd rekening mee gehouden dat hij zijn zoon, die bewuste nacht, misschien wel behulpzaam is geweest. Joran ontkent dat nu en zegt dat het iemand anders is geweest. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij zijn zoon helemaal niet behulpzaam is geweest toen ie in de problemen raakte.

VOICEOVER:
Joran vertelt Patrick over een bijzondere gunst, toen hij de 1e keer in Aruba in de cel zat. ______________________________________________
J: Dus ik zeg (CUT) "papa", weet je ik heb hier ook ding dingen nodig ik ben me ik voel me echt ongelukelig (KNIP) ongelukkig (CUT)
J: Ik heb hier een telefoon nodig
J: En toen zei ie van "ja, dat kan ik niet doen"
J: En toen zei ik "Nee,(CUT) ik heb het echt nodig", anders krijg ik problemen hier, weet je!
J: Anders gaan mensen me (CUT) misschien in elkaar slaan ofzo, al die dingen doen (CUT)
J: Toen zei ie van "als ik dit regel dan ben ik" Weet je dan ben ik daar gewoon met ie jongen (CUT)
J: ie daar eigenlijk alles regelt voor iedereen, weet je
J: Dan ben ik gewoon met hem.
P: Ja
J: Dan sta ik gewoon met hem.
J: want niemand kan daar een telefoon binnen krijgen.
P: Ja
J: Ja en toen heeft ie het ook gedaan nog ook (CUT)
P: Toen had je lekker contact (gebrabbel)
J: Ja tuurlijk en weet je "oe Patrick ik had zo weinig (CUT) beltegoed he"
"Toen mijn vader zo ook zo dom" Dan koopt ie ie telefoon en (CUT) zet ie d'er geen focking beltegoed op Patrick
P: Hahaha
J: ieja, dus er zat alleen maar 5 gulden op ofzo of (CUT) 10 gul 10 gulden stond zat erop


_______________________________________________
VOICEOVER:
Joran schreef hier in zijn boek ook iets over, maar gaf er toen een heel andere draai aan.

"Omdat ik bezoek in een apart kamertje mocht zien, vroeg een medegevange me, of ik aan mijn ouders kon vragen of ze een piepkleine mobiele telefoon mee konden nemen. Ik had het niet aan mijn vader gevraagd, want hij zou dat toch niet doen. Als het verhaal, dat nu met de verborgen camera is opgenomen, waar is. Betekent dit dat Joran's vader uit de wind wordt gehouden en dat die drommelsgoed weet dat het boek van zijn zoon klinklare leugens bevat.

TUSSENSTUK PETER R:
We zijn inmiddels letterlijk een paar dagen met Joran onderweg. En hij praat steeds vrijmoediger over de nacht dat Natalee verdween en zijn rol daarin. Onze infiltrant Patrick heeft fantastisch werk geleverd, maar is natuurlijk geen journalist of rechercheur en daardoor zijn bepaalde zaken nog niet helemaal goed uit de verf gekomen, we vragen hem daarom of hij Joran nog eens het hele verhaal van die avond van A tot Z wil laten vertellen.
_______________________________________________
Het laatste stuk moet ik nog uitwerken:
Meest opmerkelijkste zin:

Joran antwoord op de vraag "Wat is er met haar gebeurd?"
Joran zegt: ik denk dat ze teveel door het drankje heeft gebraakt


Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #38 on: March 04, 2008, 04:17:40 AM »

the The RUFOB trolls  ????
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
johan555
Monkey Junky
***
Offline Offline

Posts: 2943


hay welkom here !!!


« Reply #39 on: March 04, 2008, 04:38:35 AM »

In an Internet chat shortly after the May 30, 2005, disappearance of Natalee Holloway on Aruba, one of the three main suspects in the case said the Alabama teenager was dead, the island's chief public prosecutor told on Thursday.


Natalee Holloway disappeared while on vacation in Aruba with classmates in 2005.

1 of 2 The chat, retrieved from a computer hard disk, was among new evidence prosecutors used to justify re-arresting the three in November, Hans Mos said.

New technology that was not available to authorities in 2005 was utilized to find that chat and more between two of the three suspects as well as others, he said.

Judges, however, ruled the new evidence was not enough to keep the suspects -- Joran van der Sloot and brothers Deepak and Satish Kalpoe -- behind bars. Mos' office said Tuesday they will not prosecute the three in Holloway's disappearance.

But his office also said the case is not closed, rather that it has now entered "a new phase" with four Aruba detectives still working on it, looking for new evidence.
In the chat one of the suspects said, "The fact that she's dead is not good," referring to Holloway.

Other chats occurring before May 30 were also found, in which the suspects discussed "picking up American girls and what they plan to do with them," Mos said. Such chats gave authorities an idea of how the suspects operated, he said.
   
Logged

Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.

http://www.nataleeholloway.smfnew.com/index.php
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Use of this web site in any manner signifies unconditional acceptance, without exception, of our terms of use.
Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC
 
Page created in 5.525 seconds with 19 queries.